Mlhy, zima a déšť nebo sníh budou ještě pár měsíců na denním pořádku. Jak si přesto udržet dobrou náladu a nestat se cílem zákeřných rýmiček? Za teplem nemusíme utíkat do tropů, stačí zajít do sauny. Není to žádná věda. Jak na to?

Za prvé: Ničeho se nebojte. Saunování je tak příjemné, že se vyplatí hodit ostych za hlavu. Najděte si poblíž saunu a vydejte se tam. Ručníky a prostěradlo, do kterého se v sauně zabalíte, většinou půjčují. Nic jiného nepotřebujete.

Za druhé: Saunování je hlavně o pohodě a klidu. Proto si na něj najděte třeba dvě hodiny času (klidně i víc), ať nemusíte nikam spěchat. Před cestou do sauny je fajn se najíst něčeho lehčího, husu nebo guláš nechte na jindy. Hodně pijte před saunování i během něj a ne, určitě tím nemyslíme alkohol.

Za třetí: Neděste se všelijakých pravidel saunování. Na začátek si vyberte saunu, kde není tak vysoká teplota, stačí třeba jen okolo 75 stupňů. Jestli vám horko nedělá problémy, klidně se vydejte i do teplejší sauny. Sedněte si na nižší lavice, kde není tak velké teplo jako u stropu. Navíc odsud můžete rychleji „utéct“ ven. Hlavně zapomeňte na nejrůznější poučky, že v sauně máte být tolik a tolik minut. Ideální je vydržet v teple okolo deseti minut, ale řiďte se jen podle sebe a toho, jak se cítíte. Klidně běžte ven po dvou minutách, když se vám bude špatně dýchat nebo vám nebude příjemně. Saunování není o rekordech!

Za čtvrté: Až vyjdete ze sauny, ochlaďte se. Nemusíte hned skákat do bazénku s ledovou vodou, to nechte „profíkům“ a dejte si třeba jen vlažnou sprchu. Pak se natáhněte na lehátku a na pár minut si odpočiňte. Za chvíli tohle „kolečko“ zopakujte. Na chvíli sauna, pak voda a nakonec odpočinek. Ideální je zopakovat to třeba třikrát, ale záleží jen na vás. Saunování je a má být příjemné, ne proces plný pouček a pravidel, které nesedí každému.

Za páté: Na nic nečekejte a běžte to zkusit! Venku se fakt ještě pár měsíců neohřejeme, tak proč nevyrazit za teplem do sauny?