Teploty se střídají jako na horské dráze, v práci na vás prskají nachlazení kolegové a vy se snažíte zuby nehty o to, aby vás neskolila chřipka či nachlazení? V takových dnech je to samozřejmě těžké. Kdo nemá silnou imunitu, skončí většinou během pár dní s antibiotiky nebo v lepším případě s paralenem, čajem a horou kapesníčků v posteli. Jak se nejen v těchto dnech před nemocí ubránit?

 

Recept je jednoduchý. Za oslabenou imunitou často stojí stres, nedostatek spánku, kouření nebo absence tolik důležitého spánku. V kombinaci s častými změnami počasí a nedostatkem konzumace potřebného množství vitaminů a minerálů, se pak stáváte snadným terčem pro nejrůznější virózy či zmíněnou chřipku. Abyste svou obranyschopnost posílili, je potřeba věnovat pozornost prevenci. Jaké sportovní a relaxační aktivity vám k posílení imunitního systému pomohou?

 

Chůze a zase chůze

Přirozený pohyb je základem úspěchu. A právě na jeho principu je založeno speciální skupinové cvičení H.E.A.T. Tato unikátní sportovní aktivita je vhodná pro všechny věkové kategorie, cvičí se na speciálním pásu Maxerunner, a to pod dohledem trenéra. Tělo při chůzi nemusí odolávat žádným nárazům ze skákání či odporové zátěži jako při běhání. Náročnost chůze si během lekce řídíte sami. Chcete posílit fyzickou kondici, zhubnout nebo se naučit správně dýchat? Vydejte se do Heat Praha na Prahu 10 nebo do Spinning and Heat Centra Plzeň tuhle skvělou lekci vyzkoušet. Přijde vám to málo? A co takhle dát si speciální heatový kruhák? Ten nabízí v Heat4You na Praze 4, kde kombinují chůzi na páse s posilováním pomocí činek a váhy vlastního těla. A u toho už se hezky zapotíte.

Léčivá síla jógy

Benefitů, které cvičení jógy přináší, je nespočet. Od prevence stresu přes zlepšení fyzické kondice až po zklidnění duše. Jóga je ale také skvělým pomocníkem pro posílení imunitního systému. Vhodná je zejména jinová jóga a její ásany neboli pozice, které pomáhají zklidňovat nervový systém a přirozeně zvyšují reakci systému imunitního. Na úžasnou jinovou jógu v kombinaci s aromaterapií se můžete vydat třeba do Yoga Dream, kterou najdete v Hradci Králové, do Yoga Therapeutic v Benešově či do Yoga Planet v Praze.

Terapie mrazem

Zdá se vám zvláštní, že by vám mohl pomoci nakopnout imunitu právě mráz? A nejen to. Kryoterapie pomáhá při urychlení zacelování mikrotraumat, která vznikají ve svalech při sportování, urychluje vyplavování škodlivých produktů metabolismu, dochází při ní k velkému přísunu kyslíku, minerálů a protizánětlivých látek. A jaký je dlouhodobý efekt? Kryoterapie vám pomůže dlouhodobě posílit imunitu, zlepšit náladu, zmírnit celulitidu či kožní problémy a zhubnout. Lokální či celotělovou kryoterapii si můžete užít v Masáže Domino v Brně či v Solné jeskyni a poláriu SOLANKA ve Zlíně. Kromě kryokomory zde můžete navštívit také solnou jeskyni, která vám pomůže při stresu a přepracovanosti a ve chvíli, kdy vás trápí choroby horních i dolních dýchacích cest.

 

Osvědčené saunování

Významnou úlohu při posilování obranyschopnosti hraje také saunování. Pokud nejste zrovna příznivci suché finské sauny, skvělou volbou může být parní sauna s vonnou esencí nebo solná sauna pro stimulaci krevního oběhu a zmírnění dechových obtíží. Tyto a další příjemné sauny na vás čekají ve Wine Wellness Hustopeče, kde si navíc můžete vyzkoušet vinoterapii. Ze široké nabídky saun si pak můžete vybrat v síti Saunia, která má své pobočky v Praze na Černém Mostě, na Chodově, v Galerii Butovice či v Hostivaři ale také v Brně a Liberci. Zkusit můžete i Wellness club v Plzni, kde nyní otevřeli zcela novou solnou lázeň a novou saunu v jednom. Již 45 minut pobytu v této speciální sauně nahradí tři dny u moře.

Spoustu dalších tipů, jak se ubránit jarnímu nachlazení vás čeká ve vyhledavači na našem webu, stačí si jen vybrat podle vašich preferencí a zájmů.